Powiat Człuchowski uzyskał dofinansowanie projektu pn. „Poprawa mobilności na terenie Powiatu Człuchowskiego poprzez zakup autobusów niskoemisyjnych”, w ramach którego zakupionych zostanie 10 nowych niskoemisyjnych autobusów zasilanych olejem napędowym o normie emisji spalania EURO VI.
Zakupiony w projekcie tabor autobusowy wykorzystywany będzie do realizacji przewozów publicznej, zbiorowej, pozamiejskiej komunikacji autobusowej, której organizatorem jest Powiat Człuchowski.
Cel projektu
Utworzenie 10 nowych linii komunikacji pozamiejskiej.
Grupy docelowe
Osoby korzystające z przejazdów świadczonych zakupionymi pojazdami, tj. mieszkańcy Powiatu Człuchowskiego, Powiatu Chojnickiego i osoby odwiedzające ten teren.
Wartość przedsięwzięcia
Wartość projektu - 14 022 000,00 zł, w tym dofinansowanie 10 260 000,00 zł.
Efekty projektu to m. in.:
- Dostosowanie standardów przewozu do wymagań pasażerów w celu poprawy konkurencyjności komunikacji pozamiejskiej;
- Ograniczenie wykluczenia komunikacyjnego
- Ułatwienie dostępności społeczeństwa do pozamiejskiego taboru autobusowego dzięki przystosowaniu posiadanego taboru do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i seniorów;
- Poprawa komfortu podroży użytkowników komunikacji pozamiejskiej;
- Poprawa bezpieczeństwa w czasie podróży;
- Poprawa jakości życia mieszkańców poprzez podniesienie standardu świadczonych usług w ogólnym interesie gospodarczym;
- Poprawa jakości wdychanego powietrza;
- Zmniejszenie liczby wypadków;
- Zmniejszenie stopnia zakorkowania dróg;
Zgłaszanie nieprawidłowości
Powiat Człuchowski udostępnia narzędzie do zgłaszania podejrzeń wystąpienia nieprawidłowości we wdrażaniu projektów z zakresu transportu będących pod nadzorem CUPT lub w realizowanych w CUPT procesach.
Nieprawidłowość można zgłosić:
- w postaci elektronicznej – za pośrednictwem dedykowanego formularza zgłoszeniowego: https://sygnalista.cupt.gov.pl/, który zapewnia anonimowość oraz umożliwia przekazywanie korespondencji lub dedykowanego adresu poczty elektronicznej: naduzycia@cupt.gov.pl
- w postaci papierowej – zgłoszenie należy przesłać na adres: CUPT, Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa, a na kopercie umieścić dopisek: „Zgłoszenie nieprawidłowości”
- ustnie – telefonicznie pod nr telefonu +48 532 357 393 lub za pośrednictwem bezpośrednich spotkań po wcześniejszym umówieniu spotkania.
Zgłoszenia można dokonać anonimowo – takie zgłoszenia będą rozpatrywane, jednak w przypadku zgłoszeń, które będą niepełne i nie będzie możliwości kontaktu z osobą dokonującą zgłoszenia w celu uzupełnienia informacji, istnieje ryzyko, że takie zgłoszenie nie będzie mogło zostać wyjaśnione.
Każde zgłoszenie podlega ochronie przed udostępnieniem osobom nieuprawnionym. Zgłoszenie odbierze wyznaczony pracownik Departamentu Kontroli i Audytu. Dane osoby zgłaszającej podlegają ochronie w trakcie oraz po zakończeniu postępowania, a osoby rozpatrujące zgłoszenie powstrzymują się przed ustalaniem personaliów osoby, która przekazała zgłoszenie o nieprawidłowości w sposób anonimowy.
Wszystkie zgłoszenia będą skrupulatnie rozpatrywane zgodnie z wewnętrznymi procedurami CUPT oraz przepisami prawa powszechnie obowiązującego.